Let op : dit is een gearchiveerd artikel , het boek is inmiddels niet meer verkrijgbaar

In gezelschap van genodigden en vrijwilligers van het Omroep Zender Museum is maandag 14 november het eerste exemplaar van het boek '90 Jaar Goed Ontvangen' aan Cees de Bruijn van de Nederlandse Publieke Omroep uitgereikt.

boekuitr 01

Nadat de genodigden onder het genot van een kop koffie met cake ruim de gelegenheid hebben gekregen nader kennis met elkaar te maken of - wie weet - herinneringen op te halen luisterde het gezelschap naar een korte toespraak van Rein Simonse, voorzitter van Stichting Omroep Zender Museum.

Boekuitr 02

Rein Simonse bedankte alle aanwezigen voor de medewerking bij het tot stand komen van het boek. "Na ruim anderhalf jaar hard werken aan de totstandkoming is dit moment , ruim 90 jaar na de start van de radio-omroep en in het jaar dat de televisie 60 jaar is geworden, het juiste om de geschiedenis van het uitzenden ten behoeve van de omroep samen te vatten". In het bijzonder werden genoemd schrijver Thomas Lof voor zijn bijdrage aan de opzet van het boek, de vrijwilligers van het Omroep Zender Museum - de boekenclub - die vele avonden hebben besteed aan het opzoeken van informatie en afbeeldingen en het eindeloos beoordelen van concepten, de vormgever voor de professionele rem op alle wilde ideeën en Peggy Corstens manager van KPN TV & Media voor de ondersteuning én het beschikbaar stellen van de locatie voor de uitreiking.

Het laatste en waarschijnlijk meest belangrijke bedankje ging uit naar de echtgenote van Rein Simonse, voor haar geduld in de afgelopen maanden.

Boekuitr 03

Hierop werd het eerste exemplaar van '90 Jaar Goed Ontvangen' overhandigd aan Cees de Bruijn , directeur Technologie en Distributie van de Nederlandse Publieke Omroep. Het tweede exemplaar werd uitgereikt aan Peggy Corstens.

Boekuitr 04 Boekuitr 05

Na afoop van het officiële deel van de bijeenkomst werden een groot aantal boeken uitgereikt aan de sponsoren en konden de aanwezigen al vele 'aha' momenten beleven tijdens het bladeren in de zojuist verkregen aanwinst.

Boekuitr 07 Boekuitr 06

Lees voor meer informatie over het boek en de bestelmogelijkheden dit artikel of - voor waaghalzen - bestel het boek direct.