Na hiertoe te zijn uitgenodigd door initiator en kunstenaar Pim Trooster werkt het Omroep Zender Museum mee aan het project 'Nederland 2' , tot 30 november 2009 te zien in MuseumgoudA.

MT_IGNORE:TVIM1

De expositie 'Nederland 2' in het Catharina Gasthuis te Gouda heeft als thema 'de verwondering over de wereld van de televisietechniek als drager van boodschappen'. Een flink aantal kunstenaars heeft - ieder voor zich - geprobeerd deze verwondering uit te beelden.

TVIM2

Kunstenaar Pim Trooster heeft voor zijn opstelling onder andere gebruik gemaakt van video opnames van gesprekken met voormalig technisch directeur van NOZEMA NV Jan Dirk Zijp. Verder zijn in de opstelling diverse stukken uit de collectie van het Omroep Zender Museum gebruikt.

TVIM3  TVIM4

Kijk voor informatie over MuseumgoudA op de website van MuseumgoudA.