Door de sluiting van het kortegolf zendstation te Flevoland moet voor de opslag en expositie ruimte van het Omroep Zender Museum uitgeweken worden naar een nieuwe locatie. Het museum is namelijk ondergebracht in de kelders van het zendgebouw.

Gelukkig is het gelukt - na intensief overleg van onze voorzitter met de directeur van KPN Broadcast Services - een alternatieve en hopenlijk toekomstvaste locatie voor het museum te vinden.

Het Omroep Zender Museum zal worden ondergebracht in een voormalig Nucleair Chemisch Onderkomen , tegenwoordig Nood Communicatie Onderkomen geheten, kortweg NCO. Dit NCO is direct gelegen naast het gebouw Binnenlandse Omroep van KPN Broadcast Services te Lopikerkapel bij Utrecht.

Al enige weken is een kleine groep hardwerkende vrijwilligers bezig alle verzamelde en opgestelde materialen over te brengen naar Lopikerkapel.

Verh1-autovol

Een vrachtauto meetapparatuur

Verh2-rackleeg

Het lege rack wat overblijft

Ook zijn er vele dagen werk gestoken in het leegmaken en opknappen van de vele ruimtes in het NCO die aan het Omroep Zender Museum zijn toebedeeld. Een mooi voorbeeld van een eerste succes is de oplevering van het nieuwe 'kantoor' , de ruimte waar gasten ontvangen en administratieve werkzaamheden in een werkbare omgeving kunnen worden uitgevoerd.

Verh3-nco  Verh4-nco

Op dit moment moeten met name de grotere museumstukken nog worden overgebracht vanuit Flevoland. Verwachting is dat de verhuizing in oktober 2008 kan worden afgerond waarna de vrijwilligersploeg het inrichten van de expositie in het NCO ter hand zal nemen. Een bezoek aan het museum is de komende tijd dan ook niet mogelijk.