Na vele maanden opruim werk en twee publieke verkoopdagen is het zover, het afsluiten van een jammerlijke klus, het 'bezemschoon' opleveren van de bunker aan de Biezendijk 5 te Lopikerkapel. In augustus 2008 is het Omroep Zender Museum op deze plek begonnen en nog net geen tien jaar later is het over en uit. Hier nog een paar beelden van 'voor en na'.

NCO 171009 1

NCO 171009 2

NCO 171009 3

NCO 171009 4

De lege bunker is overgedragen aan de eigenaar, de sleutels ingeleverd en het hek achter ons dichtgetrokken.

De afgelopen weken hebben gelukkig heel veel fraaie stukjes techniek een nieuwe eigenaar gevonden. Zo heeft museum Beeld & Geluid te Hilversum een aantal grote en historisch belangrijke installaties overgenomen.

Het complete archief en een flinke hoeveelheid historische apparatuur heeft desalnietemin toch nog een plekje gevonden in ons nieuwe onderkomen in de Gerbrandy toren te IJsselstein dankzij de welwillendheid van Alticom B.V..

In het jaar 2018 zullen de medewerkers van het Omroep Zender Museum overdenken op wat voor wijze een breed publiek met Omroep Zender historie in aanraking kan worden gebracht. Nieuws daarover volgt natuurlijk op deze website.