Afgelopen weken is weer veel werk verzet op de museum locatie. Dankzij de ingebruikname van een database applicatie kunnen museum objecten nu eenvoudig en overzichtelijk worden ingedeeld maar er is ook weer hard gewerkt aan de opstelling en het opknappen van de apparatuur.

De in gebruik genomen database applicatie is op maat gemaakt voor het museum. Op eenvoudige wijze kunnen onderdelen, foto's en documenten worden geïnventariseerd en gedocumenteerd. Er wordt gebruik gemaakt van een online database waardoor het programma niet aan een computer gebonden is.

MusMan

Een schermafbeelding van Museum Manager

Natuurlijk heeft ook de apparatuur zelf volop aandacht nodig. Er is weer een flink aantal uren besteed aan het schoonmaken, toonbaar maken en opstellen van de inmiddels flinke collectie.

Object reiniging

Half vergaan isolatiemateriaal wordt verwijderd uit een zender

Alle opgeknapte apparaten en onderdelen worden keurig in stelling gebracht nadat ze zijn ingevoerd in de database en gefotografeerd voor het archief. Alhoewel het er al ietwat 'af' uitziet ligt er gelukkig nog heel veel werk te wachten !

Stelling Buizen  Stelling Pye zender

Een stelling met electronenbuizen             Delen van een analoge televisiezender

Stelling Meetapparatuur

Meetapparatuur