Omdat het Omroep Zender Museum binnen afzienbare tijd haar huidige locatie moet verlaten is het museum afgelopen zaterdag 8 april en zondag 9 april 2017 voor het laatst geopend geweest voor publiek. Vanaf nu zal door de vrijwilligers van het museum hard moeten worden gewerkt om de huidige locatie eind september 2017 leeg op te kunnen leveren.

OD1 2017

In totaal hebben een vierhondervijftig bezoekers deze dagen hun kans waar genomen om de museum collectie te bekijken. Op zaterdag was de grootste drukte en lag de nadruk bij de aankoop van overtollig materiaal. Zondag was een zonovergoten dag met veel recreatieve bezoekers. Binnnen waren de (werkende) opstellingen van Middengolf en FM zenders, TV zenders, ontvangers hiervoor van alle leeftijden en meetapparatuur van de jaren twintig tot eind jaren negentig van de vorige eeuw te zien en te horen. De aanwezige vrijwilligers gaven graag toelichting en wisten allen natuurlijk menig sterk verhaal te vertellen.

OD2 2017  OD3 2017

OD4 2017

Bezoek aan het museum is nu niet meer mogelijk. Natuurlijk zijn wij in overleg met andere partijen om toch nog mogelijkheden te scheppen de omroep zend techniek aan publiek te laten zien. Op de website kunt u de laatste ontwikkelingen vinden en ook onze nieuwsbrief houdt u op de hoogte.