Tijdens de nationale museumweek zal op zaterdag 8 en zondag 9 april 2017 het Omroep Zender Museum voor het laatst geopend zijn. Op beide dagen kan men van 10:00 tot 16:00 uur zonder afspraak het museum bezoeken. De toegang is gratis.

OD 01

Het Omroep Zender Museum moet verhuizen en op onze nieuwe locatie in de TV toren te IJsselstein is bezoek niet meer mogelijk. Daarom is dit weekeinde de allerlaatste kans om onze complete verzameling van zenders en alle bijbehorende apparaten werkend te zien. Middels diverse onderwerpen (gebouwen, masten, antennes, zenders, studio en de antieke TV en radio collectie) kan men ontdekken wat al die gebouwen en masten gedaan hebben en wat ze nu nog doen. Door de medewerkers wordt uitleg gegeven bij de zenders, antennes en andere onderdelen.

OD 02 OD 03

Verhuizen is ook opruimen. Tijdens de open dagen is er verkoop van overtollig materiaal, variërend van onderdelen tot meetapparaten. Voor elk wat wils van knutselaar, radioliefhebber tot zendamateur.

Het museum is gehuisvest in een voormalige atoomvrije bunker liggend achter het voormalige zendergebouw aan de Biezendijk 5, 3412 KB te Lopikerkapel. Voor navigatiesystemen is echter het aanbevolen adres Hogebiezendijk 35, 3401 RS IJsselstein. Dit is direct tegenover de oprit naar het museum.