Helaas heeft de eigenaar van de bunker waarin het Omroep Zender Museum gehuisvest is te kennen gegeven dat wij deze locatie uiterlijk eind september 2017 moeten verlaten. Dit betekent dat er na 9 jaar een einde komt aan een uniek stukje geschiedsbeschrijving op een unieke locatie.

OZM MW2016 01

De afgelopen maand is hard gezocht naar een mogelijkheid om in ieder geval unieke objecten en het NOZEMA archief (1935-2006) op zijn minst op te kunnen slaan. Daarom zijn we na het verdriet van de genoemde tegenvaller tegelijkertijd opgelucht dat deze mogelijkheid is aangeboden door Alticom, eigenaar van alle grotere communicatie en datacenter torens in Nederland.

Alticom SignOmdat de huidige huisvesting niet bepaald klein is te noemen onstaat jammer genoeg wel de noodzaak om flink in te krimpen op de collectie. Ook zal het bezoeken van de nieuwe locatie niet mogelijk zijn.

Laatste mogelijkheid om het museum te bezoeken

Tijdens de museumweek 2017 zal het in het weekeinde van zaterdag 8 en zondag 9 april 2017 voor het laatst mogelijk zijn het Omroep Zender Museum te bezoeken. Beide dagen kunt u ons zonder afspraak bezoeken en zal het mogelijk zijn 'overtollige' materialen van het Omroep Zender Museum te bemachtigen. Details volgen.

Natuulijk is dit niet het einde van het Omroep Zender Museum. De website blijft bestaan en de nieuwsbrief ook, ons archief bevat nog zeer veel noemenswaardige zaken.

Nieuwsbrief

In de nieuwsbrief van maart 2017 vanzelfsprekend alleen maar aandacht voor de verhuizing. Deze nieuwsbrief is inmiddels verstuurd. Schrijf hier in op de nieuwsbrief en kijk hier voor deze en oudere nieuwsbrieven.