In het kader van de museumweek is het Omroep Zender Museum op zaterdag 16 en zondag 17 april 2016 vrij te bezoeken geweest. Het weer viel niets tegen (afgezien van een enkele hagelbui) en een 172 bezoekers hebben hun weg naar ons museum gevonden.

OZM MW2016 01

Binnen kon men aan de hand van het thema 'Het wordt steeds stiller op de Middengolf' luisteren naar het warme Middengolf geluid van diverse ontvangers uit de jaren dertig en veertig. Voor de meeste bezoekers een feest van herkenning en voor sommige jongere geïnteresseerden een eerste kennismaking. Met een kleine opstelling werd het genereren en moduleren van een Middengolf signaal zichtbaar gemaakt via diverse meetapparatuur én hoorbaar gemaakt via een kristal ontvanger.

OZM MW2016 02  OZM MW2016 03

Voor de bezoekers (zelfs tot uit België) stonden Omroep Zender Museum vrijwilligers klaar om het een en ander toe te lichten en te demonstreren. Naast de Middengolf demonstraties en ontvangers konden ook de televisie afdeling en de buizenverzameling worden bekeken. Al met al geslaagde open dagen, als aanvulling op de reguliere rondleidingen zeker voor herhaling vatbaar.

OZM MW2016 04  OZM MW2016 05

OZM MW2016 06